Analyser og brugerundersøgelser

Vi arbejder med en bred vifte af undersøgelsesmetoder, der skaber direkte dialog med borgere, kunder og virksomheder. I samarbejde med jer udformer vi spørgerammer, tilrettelægger undersøgelser og sammensætter metoder, så de målrettes målgruppen og formål.

Brugerundersøgelser på genbrugspladser

Vi gennemfører brugerundersøgelser på genbrugspladser, hvor vi registrerer kundetyper og affaldsmængder og interviewer brugere. Formålet er at skabe et solidt grundlag for beregning af gebyrer og fordeling af omkostninger mellem borgere og virksomheder. Undersøgelsen kan kombineres med en tilfredshedsundersøgelse som indsigt i brugernes oplevelser, adfærd og holdninger.

Undersøgelser om direkte genbrug

Vi tilbyder undersøgelser af direkte genbrug, hvor et af formålene er at kortlægge, hvor meget genbrug der er på en genbrugsplads. Vi foretager stikprøvebaseret vejning af genbrugsmaterialer, udført af trænet personale, efterfulgt af en god rapportering. Vi benytter som udgangspunkt den standardiserede varegruppeliste fra Brancheforeningen Cirkulær, som kan tilpasses efter specifikke ønsker og behov.

Tilfredshedsundersøgelser

Vi har stor erfaring med at måle kundetilfredsheden og andre forhold på affaldsområdet og forsyningsområdet. Undersøgelserne kan kortlægge, hvad brugerne lægger vægt på, og hvor tilfredse de er med servicen og andre forhold på affalds- og forsyningsområdet. Resultaterne giver et faktabaseret grundlag for at styrke servicen, målrette kommunikationen og fremme en åben dialog med borgerne.

Sorteringsundersøgelser

Vi har god erfaring i planlægning og gennemførelse af sorteringsundersøgelser for at få indsigt i, hvor godt affaldet er sorteret, og hvor der kan opnås forbedringer. Undersøgelsen kan fokusere på forskellige fraktioner, affaldsordninger, husstandstyper og områder. Der er mulighed for, at jeres egne medarbejdere kan deltage i sorteringen, hvilket ofte giver værdifulde indsigter.

Undersøgelser om direkte genbrug kan blandt andet afklare:

Undersøgelsen suppleres ofte med data om kundetrafik, tilfredshed og brugernes oplevelser af genbrugsområdet. Gennem kvalitative interviews får I dybere indsigt i besøgsmønstre, behov og ønsker – og konkrete forslag til forbedringer. Denne viden bidrager til at styrke brugeroplevelsen og maksimere potentialet for direkte genbrug.

Vi står for det praktiske, herunder personale, udstyr og logistik. I har desuden mulighed for selv at deltage i dataindsamlingen, hvilket kan give værdifulde indsigter.

Tilfredshedsundersøgelser skaber værdi ved at:

Vi tilbyder også sparring, kurser og workshops, med fokus på service og drift. Målgruppen er både medarbejdere og ledelse. Det sikrer forståelse og ejerskab.

Kundebesøg (Mystery Shopping)

Vi har stor erfaring med at gennemføre kundebesøg på affaldsområdet f.eks. på genbrugspladser. Besøgene bruges som led i arbejdet med at sikre god service på affaldsområdet.

Besøgene giver feedback, og det er muligt at se sig selv og sin organisation udefra. Fokus kan være på personalets synlighed, imødekommenhed og vejledning.

Observationerne dokumenteres systematisk og omsættes til konkret, handlingsorienteret feedback, som kan bruges til at styrke kundeoplevelsen og understøtte både ledelse og medarbejdere i det videre arbejde med service.

Evaluering og udvikling af kundeservice

Styrke kundeservicen og øge tilfredsheden

Vi hjælper kommuner og forsyningsselskaber med at styrke kundeservicen og øge tilfredsheden blandt borgere og virksomheder.

På affalds- og forsyningsområdet har medarbejderne dagligt kontakt med mange kunder, og god service er afgørende når borgere skal vejledes og motiveres til at sortere.

En målrettet indsats på kundeserviceområdet styrker både brugeroplevelsen og medarbejdernes arbejdsglæde.

Kombinere analyse, rådgivning og konkrete værktøjer

Vi tilbyder evaluering og udvikling af kundeservice med fokus på det ønskede serviceniveau, kundetilfredshedsmålinger og brugen af feedbackværktøjer som mystery shopping, kundeinterviews og tilfredshedsanalyser.

Derudover tilbyder vi kompetenceudvikling for både ledere og medarbejdere, ledelsesopfølgning, workshops og strategisk sparring. Medarbejderne spiller en central rolle i processen og inddrages aktivt for at sikre ejerskab, forankring og varig effekt. Vi rådgiver desuden om servicedesign, image og branding – med særlig erfaring på affaldsområdet

JHN Processor

Specialister i økonomi, data, nøgletal, analyser og rådgivning målrettet offentlige og private kunder på affalds- og miljøområdet.

Kontakt

JHN Processor

Jacob Høg Nyborg

© 2025 · JHN Processor · Hjemmesidedesign af Maja Svensk – Web & Grafisk design