Interviewmetoder

Interviewmetoder

Valg af interviewmetoder er afgørende for et godt resultat, når vi tilrettelægger en brugerundersøgelse eller kundetilfredshedsundersøgelse.

Vi arbejder med en række forskellige interviewmetoder:

  • Personlige interviews ”ansigt til ansigt”
  • Uddeling af spørgeskemaer
  • Brevudsendte spørgeskemaer
  • Spørgeskemaer på hjemmesiden eller udsendt via mail
  • Telefoninterviews
  • Fokusgruppeinterviews
  • Indirekte målinger, f.eks. ved egne eksisterende indikatorer, statistikker og registreringer
  • Interessentanalyser

Eksempler på arbejdsområdet

Vi arbejder blandt andet for teknik- og forsyningsområdet og har gennemført en række undersøgelser for forsyningsselskaber, affaldsselskaber, regioner og kommuner, som f.eks.:

  • Service på genbrugsstationer, affaldsordninger og modtageanlæg
  • Sagsbehandlingen på natur- og miljøområdet
  • Jordforureningsområdet
  • Service på forsyningsområder som f.eks. vand, spildevand, el og varme
  • Interessentanalyser med fokus på forbedring af samarbejdsrelationer med samarbejdspartnere, leverandører og kunder
  • Sagsbehandlingen i forbindelse med bekæmpelse af skadedyr